Przez ostatnie lata mieliśmy okazję testować dziesiątki, jeśli nie setki strategii, taktyk i technik mających na celu zwiększanie:

  • współczynnika konwersji e-commerce
  • średniej wartości zamówienia
  • częstotliwości zakupów (lojalności klientów)

Czy wszystkie działały?

Nie.

Ale Ty nie musisz sprawdzać tego na sobie i swoim sklepie.

Te lata doświadczeń i prób pozwoliły nam wypracować naszą własną metodykę prac i szkielet działań, które działają i realnie przekładają się na poprawę wyżej wymienionych wskaźników.

Nasz plan prac składa się z niemal 40 głównych punktów, które krok po kroku wdrażamy w sklepach, dostosowując się jednocześnie do specyfiki branży, grupy docelowej, czy modelu sprzedaży (B2B, B2C).

Stosujemy jednocześnie zasadę Pareto i po wstępnej analizie zaczynamy od wdrażania 20% działań, które w specyfice danego sklepu powinny przynieść 80% efektów. Wszystko po to, aby jak najszybciej pokazać przełożenie naszej pracy na wyższe przychody i zyski w sklepie naszego Partnera.

Większość tych działań można zrealizować za pomocą dobrze zaprojektowanej strategii marketing automation i dlatego jest ona w centrum naszej metodyki.

Kiedy rozpoczynamy współpracę, celem zespołu eStrategie.pl jest wypracowanie modelu, w którym traktujemy poszczególnych użytkowników sklepu różnie, w zależności od etapu zakupowego, na którym obecnie się znajdują.

Dzięki takiemu podejściu użytkownik otrzymuje sprecyzowaną i maksymalnie dopasowaną do swoich potrzeb ofertę – co znacząco podnosi skuteczność sprzedażową prowadzonych działań.

Wierzymy, że e-mail marketing powinien być integralną częścią strategii marketingowej każdego sklepu. Jego odpowiednie zastosowanie pozwala podnieść konwersję, a także zatrzymać obecnych klientów i zwiększyć ich lojalność.

Dla przypomnienia – współczynnik konwersji określa skuteczność sprzedażową sklepu i mówi nam, jaki procent osób odwiedzających sklep, decyduje się na zakup. Nad jego poprawą skupiamy się w pierwszej kolejności.

Plan prac z lotu ptaka

W ramach współpracy pracujemy m.in. nad takimi elementami, jak:

  • zaprojektowanie indywidualnej strategii marketing automation dla sklepu
  • analiza narzędzi do marketing automation spełniających wymagania, rekomendacja narzędzi, ich konfiguracja oraz pomoc w testach integracji;
  • aktywne pozyskiwanie adresów e-mail od osób odwiedzających sklep i nie dokonujących zakupów (pierwszy etap lejka sprzedaży);
  • analiza zachowań użytkowników w sklepie, a następnie segmentacja bazy użytkowników/subskrybentów, aby mieć możliwość personalizacji komunikatów w wysyłanych wiadomościach;
  • projektowanie, wdrażanie oraz optymalizacja automatycznych kampanii takich, jak: kampania odzyskująca porzucone koszyki, kampania typu cross-selling, kampania do osób, które przeglądały dany produkt, kampania odzyskująca klientów odchodzących, itp.;
  • testowanie oraz optymalizowanie prowadzonych działań, aby maksymalizować ich skuteczność w czasie.

To oczywiście nie wszystko. Wierzymy w holistyczne podejście i dlatego w ramach współpracy robimy także:

  • mierzymy i monitorujemy kluczowe wskaźniki sklepu, m.in. współczynnik konwersji, średnią wartość zamówienia, lojalność klientów, współczynnik klientów jednorazowych;
  • badamy zachowanie użytkowników na stronie i ich motywacje, aby lepiej dostosować ofertę i jej komunikację do potrzeb kupujących;
  • opracowujemy dedykowane działania mające na celu podniesienie średniej wartości koszyka w sklepie;
  • zbieramy informacje zwrotne od klientów sklepu, szczególnie tych najbardziej wartościowych (tzw. Klienci VIP), aby dowiedzieć się, jak wg nich powinien rozwijać się sklep i jego oferta;
  • pomagamy zbierać opinie produktowe od kupujących;
  • zarządzamy działaniami typu notyfikacje push;
  • przeprowadzamy tzw. higienę listy mailowej, czyli oczyszczania bazy e-mail z osób nieaktywnych, co pozwala obniżyć koszty narzędzi do marketing automation oraz zyskać lepszą reputację domeny i w konsekwencji wyższą dostarczalność maili w przyszłości;
  • okresowo audytujemy sklep pod kątem szans na maksymalizację współczynnika konwersji;
  • doradzamy, jak wykorzystać tzw. kalendarz e-commerce w celu maksymalizacji przychodów i zadowolenia klientów;
  • przeprowadzamy A/B testy mające za zadanie wyłonić najbardziej skuteczne wersje maili, komunikatów, a nawet układu strony sklepu;
  • opracowujemy szablony wysyłanych maili;
  • współpracujemy z osobami zaangażowanymi w rozwój sklepu (graficy, programiści, dział marketingu).

Słowem: stawiamy sobie za cel podniesienie kluczowych wskaźników w sklepie, a następnie realizujemy wszystkie działania, które – wg naszych doświadczeń – pomogą ten cel zrealizować w najkrótszym możliwym terminie.

Jakich efektów mogę oczekiwać?

Każdy sklep jest inny i wymaga indywidualnego podejścia oraz planu działania. O tym, czy będziemy mogli Ci pomóc dowiesz się jeszcze zanim rozpoczniemy współpracę.

Poniżej możesz zobaczyć przykładowe efekty naszej współpracy ze sklepami internetowymi.

Wzrost przychodów ecommerce

wzrost przychodów ecommerce

wzrost przychodów sklep internetowy

wzrost przychodów sklep internetowy

wzrost konwersji ecommerce

wzrost konwersji ecommerce

wzrost konwersji sklep internetowy

wzrost konwersji sklep internetowy

wzrost średniej wartości zamówienia w sklepie internetowym

wzrost średniej wartości zamówienia w sklepie internetowym

 

średnia wartość koszyka e-commerce

Czy możemy coś obiecać? Nie, nie chcemy tego robić. Bronią nas nasze wyniki, opinie osób, które nam zaufały oraz fakt, że nie podpisujemy umów na czas określony. Wierzymy, że to efekty naszej pracy mają „utrzymywać” naszą współpracę, a nie podpisane na 1-2 lata umowy.

Czy ta usługa jest dla mojego e-sklepu?

Kolejne inwestycje w SEO, Facebook i Google Ads są jak najbardziej uzasadnione i potrzebne. Jednak zanim zaprosisz kolejnych potencjalnych klientów do swojego sklepu, upewnij się, że sklep jest gotów na to, aby dobrze ich przyjąć i zamienić w kupujących.

Zanim zainwestujesz większe kwoty w reklamę Twojego sklepu, upewnij się, czy nie tracisz na tym pieniędzy.

To interesujące. Co dalej?

Umów się na bezpłatną rozmowę telefoniczną z naszym konsultantem. Porozmawiamy o Twoich celach i wspólnie ustalimy, czy możemy Ci pomóc oraz czy obecnie przyjmujemy nowych klientów do obsługi.

Jeśli tak, wypracujemy i zaprezentujemy Ci wstępny plan działań na pierwsze miesiące. Wtedy na spokojnie podejmiesz decyzję, czy to coś dla Ciebie. Brzmi fair?

sesja strategiczna

Masz pytania?

Napisz na: kontakt@estrategie.pl
lub zadzwoń: +48 787 569 108