Zaskakująco niewielu właścicieli sklepów internetowych zwraca uwagę na współczynnik konwersji. Zazwyczaj koncentrują swoje wysiłki na zwiększaniu ruchu na stronie poprzez różnego rodzaju reklamy, pozycjonowanie, prezentację oferty w porównywarkach cenowych czy na Allegro.

Nie ma w tym oczywiście nic złego. Jest to wręcz konieczne, aby sprzedaż mogła osiągnąć odpowiednio dużą skalę.

Zanim jednak zainwestujesz duże kwoty w reklamę, upewnij się, czy nie tracisz na tym pieniędzy.

Dlaczego konwersja jest tak ważna?

Przeanalizujmy uproszczony przykład.

Twój sklep odwiedza miesięcznie 20 tys. potencjalnych Klientów, średnia wartość zamówienia wynosi 90 zł, a poziom konwersji to 1,5%. Po wykonaniu obliczeń otrzymujemy następujące liczby – dokonano 300 zamówień na łączną kwotę 27 tys. zł.

Jeśli doliczysz wszystkie koszty (pracownik, magazyn, reklama, zwroty), odprowadzisz podatek VAT oraz uwzględnisz swój realny poziom marży na sprzedawanych produktach, może okazać się, że, pomimo niezłej sprzedaży, zamkniesz ten miesiąc ze stratą lub minimalnym zyskiem na poziomie 1-2 tys. zł.

Mamy trzy kluczowe zmienne, wpływające na rentowność Twojego sklepu internetowego:

  • wielkość ruchu na stronie (liczba odwiedzających)
  • poziom konwersji (ile % odwiedzających dokonało zakupu)
  • średnia wartość zamówienia (bez kosztów przesyłki)

Za pierwszy z tych czynników odpowiada szeroko rozumiany marketing: Google AdWords, kampanie i Twoja aktywność w mediach społecznościowych, SEO, porównywarki cen, komunikacja poprzez e-mail, programy afiliacyjne, itd.

Bardzo często o rentowności lub jej braku decydują jednak dwa kolejne punkty, tak często pomijane w strategii biznesowej. Istnieją jednak sprawdzone sposoby, aby te dwie zmienne trwale zwiększyć i to za pomocą jednorazowych działań.

Wyobraź sobie nasz przykład z nowymi liczbami:

Twój sklep odwiedza miesięcznie 20 tys. potencjalnych Klientów, średnia wartość zamówienia wynosi 120 zł, a poziom konwersji to 4,8%. Po wykonaniu obliczeń otrzymujemy następujące liczby – dokonano aż 960 zamówień na łączną kwotę ponad 115 tys. zł. (kliknij, aby zobaczyć pełne obliczenia).

Przy tych samych wydatkach na reklamę osiągnęliśmy ponad 4-krotnie wyższą sprzedaż. Niemożliwe? Sprawdź nasz artykuł, w którym opisujemy, jak krok po kroku zwiększyliśmy konwersję w sklepie internetowym aż o 888% w 14 miesięcy.

wysoka konwersja w sklepie internetowym

Obraz: wzrost konwersji w sklepie internetowym naszego Klienta

To właśnie nasza specjalizacja.

Jak możemy zwiększyć konwersję w Twoim sklepie?

ETAP I – AUDYT

Aby podnieść współczynnik konwersji, musimy najpierw zrozumieć, co obniża go w Twoim sklepie internetowym. Dlatego też pracę zaczynamy od przeprowadzenia kompleksowego i bardzo dogłębnego audytu.

Składa się on z trzech części:

  1. Analizujemy obecną sytuację, aby zlokalizować czynniki, które obniżają konwersję w sklepie.
    W dużym skrócie: analizujemy dane ilościowe z Google Analytics, Google Search Console, wykonujemy dokładny, manualny audyt sklepu i procesu zamówienia oraz przeprowadzamy pogłębiony wywiad z osobą odpowiedzialną za sklep (aby dobrze zrozumieć cele, produkty, grupę docelową oraz branżę).
  2. Wpinamy zaawansowaną analitykę, zbieramy dane jakościowe, a następnie je analizujemy. Ma to na celu zrozumienie, dlaczego Klienci nie dokonują zakupów. Używamy do tego sprawdzonych, komercyjnych narzędzi, dużo bardziej zaawansowanych niż Google Analytics. Zbieranie tak dokładnych danych automatycznie sprawi, że zaczniesz rozumieć swoich Klientów i ich zachowania lepiej niż ok. 85% konkurencji, ponieważ mało który sklep (szczególnie w Polsce) takich działań się podejmuje. A naprawdę warto.
  3. Na bazie odkryć przygotowujemy czytelny raport wraz z rekomendacjami, co należy zmienić, aby udoskonalić obecny proces. Raport bazuje na zebranych danych, dokładnej analizie Twojej konkurencji, jak również naszym 9-letnim, międzynarodowym doświadczeniu.
analiza map cieplnych - heatmap

Obraz: Analiza tzw. map cieplnych strony dostarcza bardzo ważnych informacji o zachowaniu użytkowników

Czas trwania prac: 2-3 tygodnie.

Efekt: Masz w ręku dokument-drogowskaz, składający się najczęściej z ponad 40 stron A4 wypełnionych po brzegi rekomendacjami. Znajdziesz tam podpowiedzi dla wszystkich kluczowych aspektów: od maksymalizacji wartości zamówienia (m.in. dzięki naszej sprawdzonej metodzie, pozwalającej na wzrost średniej wartości koszyka o 16%), wzbudzania lojalności w Klientach przez wykorzystanie psychologii sprzedaży w opisach produktowych, aż po układ strony i optymalne wykorzystanie wyszukiwarki w sklepie (czy wiesz, że w niektórych branżach nawet 63% osób korzysta z niej zaraz po wejściu do sklepu)?

Twój sklep zostanie sprawdzony pod kątem 247 kluczowych dla konwersji czynników, a jeśli któregoś z nich nie spełnia, otrzymasz jasne wskazówki, co i w jaki sposób należy poprawić.

Otrzymujesz esencję naszej wiedzy i 9-letniego doświadczenia. Najlepsze praktyki z Polski i USA, przygotowane indywidualnie dla Twojego biznesu, bez ogólników i domysłów. Dzięki temu wiesz dokładnie, co zrobić, aby co najmniej zdublować poziom konwersji w Twoim biznesie.

ETAP II – WDROŻENIE ZMIAN

Wdrożenie zaleceń w sklepie internetowym jest równie istotne, jak samo ich skonstruowanie. Zmiany możesz wprowadzić własnymi siłami, wynająć do tego zewnętrzną firmę (w tym procesie służymy pomocą) lub też, w zależności od systemu, skorzystać z naszej pomocy, podczas której bierzemy pełną odpowiedzialność za cały etap wdrożenia.

Czas trwania prac: 3-5 tygodni.

Efekt: Twoja strona lub sklep internetowy jest zoptymalizowany, a poziom konwersji poszybował do góry. O ile? Zwiększenie jej o 1% jest zawsze naszym celem minimum. Może się to wydawać mało, ale większość sklepów w Polsce osiąga poziom konwersji w przedziale 0,5% – 1%. Zwiększenie jej o 1% oznacza więc zwielokrotnienie przychodów, a dalej zysków. Bez dodatkowych nakładów na reklamę. Każdy przypadek jest inny, jednak najczęściej konwersja zwiększa się o 3-4 punkty procentowe.

KOLEJNY KROK?

Kilkukrotne zwiększenie sprzedaży bez ponoszenia dodatkowych kosztów marketingowych to marzenie każdego sprzedawcy. Zrealizuj je i już dzisiaj skontaktuj się z nami, aby umówić niezobowiązującą rozmowę o Twoim biznesie.

Skontaktuj się z nami »Porozmawiajmy o Twoim biznesie

 

Zobacz także CASE STUDY: Jak Zwiększyliśmy Konwersję w Sklepie Internetowym o 888%