[Case Study] 7-krotny wzrost sprzedaży. Sklep internetowy BiuroweZakupy24.pl

Zobacz, jak sklep BiuroweZakupy24.pl zwiększył sprzedaż w kanale email, w ciągu 12 miesięcy współpracy z eStrategie.pl.

PHU Bawi S.A. to firma z ponad 30 letnim doświadczeniem, która jako lider rynku dostarcza firmom w całej Polsce artykuły biurowe i akcesoria niezbędne do codziennej pracy.

W ostatnich latach firma rozwija także sklep internetowy www.biurowezakupy24.pl, a przez ostatni rok współpracowała z eStrategie.pl, w celu większego wykorzystania potencjału sprzedażowego sklepu.

Cel

Kluczowe wyzwania

  • Analiza potrzeb i potencjału sprzedażowego dla automatyzacji marketingu.
  • Zaprojektowanie indywidualnej strategii wdrożenia i rozwoju.
  • Integracja z narzędziem wspierającym obsługę wdrażanych procesów.
  • Budowa i wzrost zaangażowania bazy subskrybentów.

Efekty – po 12 miesiącach współpracy

  • 742,46% wzrostu sprzedaży wśród kupujących objętych działaniami strategii.
  • Baza subskrybentów wzrosła 5-krotnie, a współczynnik osób wypisujących się z list subskrybentów uległ zmniejszeniu aż o 45,36% – dzięki bardziej dopasowanej i personalnej komunikacji w wiadomościach.
  • Średni przychód z każdego odbiorcy:
    • newslettera wzrósł aż o 118,75%,
    • kampanii automatycznych wzrósł o 49,53%.
  • Dodatkowo, wśród osób objętych działaniami:
    • średnia wartość zamówienia wzrosła o 221,73%,
    • udział osób decydujących się na ponowne zakupy wzrósł o 16,07% i był 2-
      krotnie wyższy niż średnia sklepu liczona łącznie dla wszystkich kanałów.

Po 12 miesiącach współpracy, wdrożone rozwiązania marketing automation odpowiadały już za 12,13% całkowitej sprzedaży sklepu.

W ramach przyjętej strategii, oprócz powyższych działań, wdrożone zostały także mechanizmu typu “on-site” (wyświetlane w sklepie angażujące komunikaty wg zachowania odbiorców), które przełożyły się na dodatkowe 6% sprzedaży w kwietniu
2022.

 

Punkt wyjścia: Strategia

To niezwykle istotny element, którego nie sposób pominąć planując rozwój sprzedaży w sklepie internetowym. Właściwy plan pomaga skupić się celach i wskazuje kierunki działań, które są pomocne w ich realizacji.

Tak też było i jest w przypadku sklepu BiuroweZakupy24.pl.

Firma o tak bogatym doświadczeniu na rynku, wszystkie procesy i obsługę klientów ma poukładane “jak w zegarku”. To dodatkowo sprzyja rozwojowi i daje pole do nowych działań, które mogą i przekładają się na zwiększenie sprzedaży oraz udziałów w rynku.

W połączeniu z powyższym, budowa marketing automation w ramach zaawansowanej strategii rozwoju tego filaru sprzedaży, przekłada się na bardzo wymierny efekt, który widać m.in. w wynikach prezentowanych powyżej.

Subskrybenci

Własna baza odbiorców to potencjał, którego nie sposób przecenić.

Każdy sklep internetowy powinien dbać o rozwój oraz odpowiednią higienę list – tak by dostarczać treści, które interesują czytających.

“Wrzucanie do jednego worka” wszystkich subskrybentów nigdy nie jest dobrą strategią. Każdy z nas jest inny i tak powinien być traktowany, również jako odbiorca. Takie założenie przyjęliśmy podczas projektowania i realizowania strategii komunikacji.

Efekt działań widać z nawiązką.

Liczba wypisów z subskrypcji spadała o połowę, natomiast średni przychód na odbiorcę newslettera wzrósł o 118,5%, a na odbiorcę kampanii automatycznych o 49,53%.

Uruchomione rozwiązania są jak dodatkowi handlowcy, którzy bez przerwy (24/7) pracują na sprzedaż w sklepie, z coraz większą skutecznością.

Konsekwencja i optymalizacja

Cel był i wciąż jest jasny – doprowadzenie jak największej liczby odwiedzających sklep do zakupu.

W ramach projektu wdrożyliśmy szereg powiązanych ze sobą rozwiązań, ukierunkowanych na m.in. budowanie zaufania, spersonalizowaną komunikację, zwiększenie częstotliwości i wartości zakupów oraz oczywiście w efekcie na zamianę klientów potencjalnych w kupujących wielokrotnie.

Średnia wartość zamówienia, wśród klientów włączonych w działania marketing automation, wzrosła o 221,73% – znacznie podnosząc tym samym zyskowność z każdej transakcji doprowadzonej tym kanałem.

Co więcej, udział klientów dokonujących ponownie zakupów w sklepie sukcesywnie rośnie, co jest efektem połączenia dobrej oferty sklepu z powyższymi działaniami i rozwojem marketing automation.

Jednym z narzędzi optymalizujących sprzedaż są testy A/B. Nie inaczej było także w tym przypadku.

To dzięki takim testom możemy sprawdzić czy np. dany wygląd, komunikacja, czas, czy częstotliwość działania są optymalne lub nie mogłyby działać lepiej, tym samym dając większą wartość adresatom.

Dzięki testom, obok wdrażania nowych rozwiązań, ciągle jest możliwość udoskonalania tych już działających – tak by przynosiły jeszcze lepsze efekty.

Co dalej?

Nie zatrzymujemy się 💪

Konsekwentnie realizujemy przyjętą strategię i optymalizujemy (jak wyżej) działania, aby dać jeszcze większą wartość dla BiuroweZakupy24.pl. Mierzoną najlepszym z możliwych wskaźników, czyli sprzedażą.

Zaczynamy także wdrażanie strategii dla kolejnego sklepu, należącego do tego klienta: SzkolneZakupy.pl.

To najlepsza z możliwych rekomendacji – po roku owocnej współpracy, zaufanie i powierzenie opieki nad marketing automation w kolejnym sklepie.

Działamy!

Inspirujące wnioski

  • Marketing automation jest jak dodatkowy handlowiec, który pracuje bez przerwy na większą sprzedaż w sklepie.
  • Segmentacja odbiorców i personalizacja komunikacji przekłada się na wyższą skuteczność działań.
  • Odpowiednia komunikacja “on-site” w sklepie, skierowana do wybranych segmentów odbiorców – stanowi dodatkowy element wsparcia sprzedaży.
  • Optymalizacja to proces, który nie przestaje dawać. To “must have” skutecznej strategii rozwoju e-commerce.

Zostaw komentarz