Jak sklep Firany Adamski zwiększył przychód z odbiorcy wiadomości o 92% dzięki współpracy z eStrategie.pl

“Warunkiem przemiany jest wytrwałość. Każda trwała przemiana wymaga czasu i wysiłku” – A. Camus.

Do powyższego cytatu należałoby dodać, że czas i wysiłek wykorzystywane w odpowiedni sposób procentują, a efekty, które później możemy obserwować są zdecydowanie warte zaangażowania.

Sprawdź, w jaki sposób sklep Firany Adamski w ciągu 12 miesięcy poprawił kluczowe wskaźniki, zwiększając:

  • współczynnik konwersji o 16%
  • liczbę subskrybentów o 347%
  • średnią wartość przychodu z odbiorcy wiadomości o 92%

Firany Adamski to sklep obfitujący w liczne dekoracje okienne szyte na wymiar w Polsce.

W ofercie marki znajdziemy nie tylko propozycje firan czy zasłon, ale również ceramikę, elementy biżuteryjne, czy też produkty dedykowane wnętrzom typowo dziecięcym.

Główny cel współpracy z eStrategie.pl

Rosnąca liczba zamówień telefonicznych zrodziła potrzebę automatyzacji części działań sklepu. Podjęcie działań automatyzacyjnych miało na celu usprawnienie jego funkcjonowania, a także odciążenie pracowników – w początkowym okresie współpracy ponad 70% użytkowników składało zamówienia korzystając w tym celu z kontaktu telefonicznego.

Plan współpracy był obszerny i zakładał podział na etapy:

1. Przeprowadzenie audytu sklepu, który pozwolił namierzyć obszary osłabiające poziom konwersji w sklepie.

2. Naprawa występujących na stronie błędów, aby poruszanie się po sklepie online nie sprawiało problemów i było dla użytkowników jak najbardziej intuicyjne (zwłaszcza wśród osób, które dotychczas zamawiały produkty telefonicznie).

Wprowadzone optymalizacje i zmiany pozwoliły na poprawę współczynnika konwersji o 16%.

Równocześnie, analizując obecne i przyszłe potrzeby, podjęto decyzję o wdrożeniu Klaviyo, jako głównego narzędzia wykorzystywanego w ramach prowadzenia działań marketing automation.

3. Opracowanie kompletnej strategii działań automatyzacyjnych – przygotowanie i wdrożenie kluczowych kampanii marketing automation, a także ich bieżące monitorowanie oraz cykliczna rozbudowa.

Działania te nie od razu przyczyniły się do poprawy wyników – zarówno my jak i klient byliśmy świadomi tego, że czeka nas cały proces przemian. Testom poddawaliśmy różne warianty poszczególnych kampanii – potencjał optymalizacyjny był naprawdę spory.

Wyniki testów A/B dostarczały nam cennych informacji nie tylko w zakresie tego, która wersja w danym modelu sprawdziła się najlepiej, ale również zwracały naszą uwagę na elementy, które słabo, bądź wcale nie wpływały na grupę odbiorców.

4. Systematyczny wzrost dobrej jakościowo bazy subskrybentów.

W celu budowy bazy odbiorców zainteresowanych dostarczanymi treściami, uruchomiliśmy kampanie służące zapisom na newsletter, w oparciu o model dający jak największą wartość indywidualnemu odbiorcy już w momencie zapisu (tzw. Lead Magnet). Adresy email zbierane były w różnych miejscach, na różnych etapach ścieżek po których poruszają się użytkownicy.

5. Wsparcie działań sklepu za pomocą działań on-site oraz off-site w okresach promocyjnych.

Okres promocji zwykle związany jest ze wzrostem liczby odwiedzin strony – zdecydowanie warto ten moment wykorzystać, oraz przygotować dokładny harmonogram działania, który jak najlepiej skonwertuje sprowadzany do sklepu ruch, zamieniając odwiedzających, w kupujących.

Wsparciem zabiegów prowadzonych on-site była regularna wysyłka newsletterów, każdorazowo poprzedzona analizą, kiedy wiadomości są najchętniej i najczęściej otwierane przez odbiorców. Wysyłki doskonale sprawdziły się jako uzupełnienie prowadzonych działań zarówno na stronie internetowej sklepu, jak również w social media.

6. Systematyczne wysyłki newsletterów służące podtrzymywaniu relacji z Klientami sklepu, bogate w angażujące treści.

Regularna wysyłka newsletterów pozytywnie wpłynęła na wzrost zaangażowania użytkowników – częstotliwość odwiedzin na stronie zdecydowanie wzrosła, zaś same wysyłki również przyczyniły się do wzrostu przychodów z kanału email.

7. Badania rynku, pozwalające na poznanie bieżących potrzeb klientów.

8. Monitorowanie działań prowadzonych przez konkurencję.

9. Stałe, operacyjne doradztwo i współpraca w zakresie bieżących działań marketingowych.

Ścisły kontakt z klientem i odpowiednie wyjaśnienie procesów, które nas czekały, stanowiły główny rdzeń współpracy, dzięki któremu możliwe było osiągnięcie świetnych wyników w poniższych obszarach:

marketing automation case study

Tab. Poprawa kluczowych parametrów w okresie 12 miesięcy.

Komentarz:

  1. Wzrost średniego przychodu z każdego odbiorcy wiadomości objętego działaniami marketing automation o 92% (+115% w okresie promocyjnym) w stosunku do wartości bazowej.
  2. Zwiększenie zaangażowania użytkowników otrzymujących wiadomości, wyrażone kliknięciami o 46% (+120% w okresie promocyjnym) w stosunku do wartości bazowej.
  3. Wzrost wskaźnika otwarć wysyłanych wiadomości o 65% (+103% w okresie promocyjnym) w stosunku do wartości bazowej. 

Prowadzone działania przełożyły się również na wzrost liczby subskrybentów o 347%.

To oczywiście nie koniec – sięgamy dalej i idziemy po więcej 📈

Zostaw komentarz