W tym poradniku dzielimy się 11 strategiami, które będą nieocenionym wsparciem dla każdej osoby zarządzającej sklepem internetowym.
Przedsiębiorco – przeczytaj!
O ile nie żyjesz w jaskini, na pewno zauważyłeś, że sytuacja z koronawirusem powoduje wiele niepewności wokół tego, jak wirus wpłynie na świat i gospodarkę.
Ale jedna rzecz jest pewna – prowadzenie firmy w tych czasach jest wielką odpowiedzialnością.
Twoje decyzje i podejmowane działania wpływają na wiele osób. Twoich pracowników, klientów, Twojego najbliższego a w konsekwencji i dalszego otoczenia.
Zależą od Ciebie losy całych rodzin.
Istnieje jedna cecha lidera, która jest kluczowa w niespokojnych czasach: umiejętność podejmowania zdecydowanych kroków.
Kondycja wielu firm zostanie teraz przetestowana.
Kiedy gospodarka hamuje, kiedy niepewność rozprzestrzenia się szybciej od wirusa, kiedy ludzie zaczynają się bać – patrzą na Ciebie – przedsiębiorcę, jak na lidera.
I w tym momencie musisz podjąć odważne kroki. Musisz mieć plan działania.
Musisz spojrzeć na najsłabsze i najmocniejsze strony Twojej firmy.
A kiedy je namierzysz – czas na atak.
Trzy grupy liderów (przedsiębiorców) w czasach niepewności
W trudnych czasach (takich, jak obecna pandemia), przedsiębiorcy grupują się w trzech segmentach.
1. Przedsiębiorca Sparaliżowany Strachem
Nieustannie przełącza się między głównymi stacjami informacyjnymi. Polsat News, TVN24, TVP Info…
Ten przedsiębiorca jest najbardziej emocjonalny, najbardziej zmartwiony i najbardziej przygnieciony tym, co się dzieje. Na własne życzenie, ponieważ z własnego wyboru wchłania zbyt dużą dawkę negatywnych informacji.
Używa słów takich, jak: ciężko, strach, recesja, trudny. Szuka winnych.
Strach zaburza jego percepcję. Negatywne myśli utrudniają właściwą ocenę sytuacji.
To wszystko sprawia, że nie widzi tego, CO MOŻNA ZROBIĆ.
2. Cichy Przedsiębiorca
Jest pełny niepewności odnośnie tego, co zrobić w tej sytuacji…
Gra w „poczekajmy i zobaczymy, co będzie”. Chowa głowę w piasek z nadzieją, że wszystko minie i powróci do normalności.
Przełącza się w tryb wycofania. Zwalnia. Może kilka dni wolnego? „Trzeba zwolnić i to przemyśleć”.
3. Przedsiębiorca Zorientowany Na Działanie
Pochłania znacznie mniej wiadomości z serwisów informacyjnych i nie angażuje się w negatywne rozmowy.
W tym czasie DZIAŁA i szuka szans.
Wdraża zmiany w sposobie pracy swoich zespołów. Dokonuje modyfikacji w ofercie. Wprowadza nowe produkty, na które akurat jest popyt. Szuka szans na zakup innych firm. Skaluje swoje budżety reklamowe korzystając z niższych stawek za kliknięcia. A nawet – szuka na rynku najbardziej utalentowanych ludzi, których może przechwycić.
Słowem – jest w ofensywie.
Szuka ROZWIĄZAŃ.
Nie wpatruje się w problemy, ponieważ wie, że samym wpatrywaniem niczego nie rozwiąże.
Dołącz do trzeciego segmentu. Działajmy aktywnie, aby wyjść z tej sytuacji w jak najlepszej kondycji.
Konkretne strategie i porady dla Ciebie
Jako eStrategie.pl na co dzień wspieramy sklepy internetowe w opracowywaniu i wprowadzaniu w życie strategii, które pozwalają im osiągać przewagę konkurencyjną. Osiągamy to głównie przez optymalizację wskaźnika konwersji oraz wdrażanie zaawansowanych działań marketing automation.
Teraz – w czasach zawirowań – dokładamy do tego strategiczne spojrzenie na to, co w krótkim czasie można zrobić, aby zminimalizować negatywne skutki kryzysu na Twój sklep internetowy.
Postanowiliśmy bezpłatnie podzielić się wybranymi elementami, które mają szansę realnie wesprzeć każdą osobę zarządzającą sklepem internetowym.
Przeczytaj poniższe strategie uważnie i zastanów się, które z nich pomogą rozwinąć Twój biznes w obliczu obecnych i przyszłych wyzwań. Strategie celowo nie zostały ponumerowane, ponieważ każda z nich jest równie ważna i może stanowić dla Twojego biznesu potężne wsparcie. Do dzieła.
-
- Działaj otwarcie – powiedz klientom, jakie środki bezpieczeństwa podjęto w Twojej firmie w związku z COVID-19. Komunikuj to szeroko – profile w social media, dedykowane newslettery, banery na stronie głównej, dodatkowe informacje w wiadomościach wysyłanych po zamówieniu. Utwierdzaj w przekonaniu, że zakupy u Ciebie są bezpieczne. I oczywiście – zadbaj o to, aby takie były.
-
Pamiętaj o roli newslettera w komunikacji z bazą Twoich obecnych i potencjalnych klientów. Nie poprzestań jednak wyłącznie na umieszczeniu #zostanwdomu w treści. Dobierz odpowiednie produkty, sprawdź, co teraz cieszy się popularnością w Twoim sklepie, rozważ zwiększenie częstotliwości newsletterów – szczególnie do lojalnych czytelników – dostarcz im treści, których oczekują. Wielu z nich pozostało teraz w domu i ma więcej czasu, aby zapoznać się z treściami, które im przesyłasz – wykorzystaj to.
- Działaj otwarcie – powiedz klientom, jakie środki bezpieczeństwa podjęto w Twojej firmie w związku z COVID-19. Komunikuj to szeroko – profile w social media, dedykowane newslettery, banery na stronie głównej, dodatkowe informacje w wiadomościach wysyłanych po zamówieniu. Utwierdzaj w przekonaniu, że zakupy u Ciebie są bezpieczne. I oczywiście – zadbaj o to, aby takie były.
Jestem i w pierwszej i w trzeciej grupie