BADURA S.A. zwiększyła skuteczność swoich działań marketing automation o 138% dzięki optymalizacji, zaawansowanemu podejściu do segmentacji odbiorców oraz dynamicznej personalizacji wiadomości.
Aktualizacja: Marka Badura jest obecnie częścią grupy CCC. Pozostawiamy treść artykułu bez zmian, ponieważ zmiana właściciela nie ma wpływu na wartość merytoryczną poniższych treści.
BADURA S.A. to jeden z czołowych producentów obuwia klasy premium. Firma posiada ponad 30 salonów w całej Polsce i za granicą. Produkty marki BADURA cieszą się ogromną popularnością także w sklepie internetowym badura.pl (sklep został wcielony do oferty CCC) oraz w jego zagranicznych wersjach językowych.
Cele
Rosnąca popularność obuwia marki BADURA w sklepie internetowym zrodziła potrzebę zbudowania oraz efektywnego zamykania procesu sprzedaży online.
- Ratowanie porzuconych koszyków
- Niskopoziomowa segmentacja Klientów w oparciu o ich aktywność, przy jednoczesnym uwzględnieniu przepisów RODO
- Gromadzenie danych behawioralnych o potencjalnych i obecnych Klientach sklepu
- Wypracowanie makiet wiadomości oddających charakter premium produktów marki, zarówno na urządzeniach mobilnych i stacjonarnych
- Zwiększenie skuteczności kampanii e-mail marketingowych
- Rozbudowa bazy własnej odbiorców newslettera oraz pozyskiwanie kontaktu do osób odwiedzających sklep, ale nie decydujących się na zakup
- Przywracanie Klientów, którzy od dłuższego czasu nie dokonują zakupów
- Zamiana Klientów jednorazowych w kupujących regularnie i wielokrotnie
- Uruchomienie wiadomości typu web push dla promocji ograniczonych w czasie
Proces
Obsługa zaawansowanych procesów marketing automation na rynku e-commerce wymaga analizy i doboru narzędzi, które pozwolą na pełne wykorzystanie potencjału sprzedaży online w sklepie internetowym.
Do testów wybrane zostały 4 narzędzia typu marketing automation, które miały największy potencjał pod kątem realizacji przyjętych celów. W efekcie każde z tych rozwiązań testowaliśmy osobno, analizując możliwość maksymalnego dostosowania do potrzeb Klienta. Dodatkowym wyzwaniem okazał się fakt, że oferowane przez niektóre narzędzia funkcjonalności nie działały na urządzeniach mobilnych, co obecnie jest jednym z kluczowych wyznaczników wykorzystania możliwości marketing automation.
W efekcie powstała kilkustronicowa analiza porównawcza, wskazująca wady i zalety poszczególnych rozwiązań. W oparciu o zebrane informacje oraz przeprowadzone testy wybrany został system KLAVIYO – jako narzędzie dające największy potencjał wzrostu.
Na bazie tego rozwiązania rozpoczęliśmy realizację działań związanych z automatyzacją marketingu, a osiągnięte efekty mówią same za siebie.
Wdrożone zostały następujące rozwiązania
- Zaawansowane podejście do ratowania porzuconych koszyków
Niskopoziomowa konfiguracja w oparciu o dane behawioralne odbiorców pozwala na dynamiczne dobieranie prezentowanych treści oraz personalizację wiadomości. - Rozbudowa marketing automation o dodatkowe kanały wzrostu
Wprowadzone zostały kampanie wspierające m.in. zamianę Klientów jednorazowych w kupujących regularnie i wielokrotnie, przywracanie Klientów którzy od dłuższego czasu nie dokonują zakupów oraz aktywizowanie osób niezdecydowanych na zakup. - Niskopoziomowa segmentacja odbiorców
Grupowanie użytkowników m.in. ze względu na płeć, wykazywane zainteresowania, oglądane produkty i czytane newslettery, przy jednoczesnym uwzględnieniu wymogów RODO. - Gromadzenie danych behawioralnych
Rejestrowanie aktywności wykazywanej w sklepie przez potencjalnych i obecnych Klientów, co dodatkowo wspiera segmentację, dzięki czemu komunikaty wysyłane odbiorcom są dynamicznie i precyzyjne dobieranie w sposób dający największe szanse powodzenia u konkretnego Klienta. - Efektywne budowanie bazy własnej odbiorców newslettera
Wprowadzony został szereg kampanii pozyskujących adresy e-mail od osób odwiedzających sklep, ale nie decydujących się na zakup. - Dynamiczne web pushe
Nowoczesna i dobrze sprawdzająca się forma komunikacji z Klientami, w której informacje przekazywane są za pomocą powiadomień wyświetlanych w przeglądarce, nawet gdy użytkownik nie jest obecnie na stronie sklepu. - Email marketing
Jako podstawowy kanał komunikacji bezpośredniej z Odbiorcami, zawierający informacje o nowościach i promocjach, dobieranych indywidualnie dla Użytkownika w oparciu o jego zainteresowania.