Top 10 Zwycięstw 2019

Przełom roku to czas podsumowań i planowania strategii na kolejne 12 miesięcy. Rok 2019 był dla nas rokiem bardzo udanym. Był rokiem, w którym powiększyliśmy zespół o 50%, dzięki czemu byliśmy w stanie przyjąć nowych Klientów i udzielić naszego pełnego wsparcia w realizacji ich celów biznesowych.

Przygotowaliśmy zestawienie 10-ciu ciekawych zwycięstw i przykładów sklepów, którym pomogliśmy podnieść kluczowe wskaźniki e-commerce. Dzielimy się nimi z Wami w pełnym przekonaniu, że zainspirują Was do ciągłych testów i wdrażania efektywnych zmian w Waszych e-sklepach.

1. Ponad dwukrotny wzrost sprzedaży dzięki optymalizacji formularzy dla sklepu z branży ezoterycznej.

Dzięki przebudowaniu strategii pozyskiwania adresów e-mail od osób odwiedzających sklep internetowy, znacznie przyspieszyliśmy poszerzanie bazy potencjalnych klientów, a w konsekwencji uzyskaliśmy następujące wyniki:

  • wzrost sprzedaży o 207%
  • wzrost liczby zamówień o 136%
  • wzrost średniej wartości koszyka o 31%.

Prezentowane poniżej wykresy kołowe przedstawiają wyniki kampanii przed modyfikacjami w okresie 01.08.2019 – 31.08.2019 oraz po wprowadzeniu modyfikacji w okresie 01.09.2019 – 30.09.2019.

optymalizacja formularzy w e-commerce wzrost sprzedaży

2. Wzrost współczynnika konwersji o 57% w sklepie OLALAKIDS.

Kluczowym elementem naszej strategii było skonfigurowanie oraz uruchomienie w sklepie badań jakościowych, które pozwoliły nam lepiej zrozumieć użytkowników poruszających się w obrębie strony (jest to najlepsza grupa docelowa, którą można poddać takiemu badaniu).

Na podstawie zebranych danych przedstawiliśmy rekomendacje, których wdrożenie spowodowało imponujący wzrost konwersji o 57%. Zmiany zostały wprowadzone w marcu 2019 roku.

Poniżej przedstawiamy wykres obrazujący wzrost konwersji w sklepie.

wzrost współczynnika konwersji o 57% sklep internetowy

3. Wzrost sprzedaży o 51% w trzy miesiące po rozpoczęciu współpracy ze sklepem NAOKO-STORE.

Kolejnym zwycięstwem jest przykład, który opisaliśmy szerzej w formie studium przypadku: Zobacz, jak w 3 miesiące Naoko Store zwiększyło sprzedaż o ponad 50% dzięki współpracy z eStrategie.pl.

Plan działania, jaki przyjęliśmy w ramach rozwoju Marketing Automation, zakładał:

  1. Maksymalne wykorzystanie potencjału narzędzia do Marketing Automation (w tym przypadku Edrone).
  2. Opracowanie spójnego layoutu wiadomości.
  3. Uruchomienie badań jakościowych (ankietowanie użytkowników).
  4. Analizę konkurencji.

Efekt?

Wzrost sprzedaży o 51% w zaledwie 3 miesiące.

wzrost sprzedaży o 51% w sklepie internetowym dzięki marketing automation

4. Wzrost współczynnika konwersji o 44% w sklepie NAOKO-STORE.

Dzięki działaniom przedstawionym w punkcie poprzednim, w czasie trzech miesięcy od rozpoczęcia współpracy, konwersja sklepu NAOKO-STORE wzrosła o 44%. Chcąc wykluczyć sezonowość, postanowiliśmy spojrzeć na konwersję w dłuższej perspektywie czasu. Okazało się, że rok temu o tej samej porze trend był zupełnie odwrotny:

Wzrost współczynnika konwersji o 44% w sklepie internetowym e-commerce

5. Wzrost skuteczności w pozyskiwaniu adresów e-mail w sklepie sprzedającym waporyzatory.

Nasze prace polegały na przeprowadzeniu analizy, zaplanowaniu i wdrożeniu zmian, które miały przyczynić się do efektywnego budowania i znacznego powiększenia bazy adresów e-mail.

Początkowo uzyskaliśmy wzrost na poziomie 141% w pierwszych 3 miesiącach, jednak w kolejnych miesiącach jeszcze zwielokrotniliśmy wyniki. Jeśli jesteś głodny zwycięstw, optymalizacja nigdy się nie kończy.

Prace i testy prowadziliśmy w okresie między listopadem 2018 oraz kwietniem 2019. Poniżej przedstawiamy wykres obrazujący skuteczność wprowadzonych zmian.

wzrost skuteczności w pozyskiwaniu adresów e-mail w sklepie internetowym

6. Wzrost współczynnika konwersji o 66% w sklepie WOLINIUSZ.

Pierwszym krokiem, jaki wykonaliśmy w kierunku optymalizacji konwersji, było przejście na najlepiej dopasowane do wymagań Klienta narzędzie do Marketing Automation.

W marcu 2019, po zintegrowaniu platformy sklepu z nowym narzędziem oraz skonfigurowaniu i uruchomieniu pierwszych kampanii, odnotowaliśmy wzrost konwersji. W okresie między marcem a majem wskaźnik konwersji wzrósł aż o 66%.

wzrost współczynnika konwersji e-commerce o 66%

7. Wzrost skuteczności w pozyskiwaniu adresów e-mail w sklepie WOLINIUSZ.

Nasze prace polegały na rozpoznaniu możliwości, wyborze rozwiązań oraz wdrożeniu działań, które miały przyczynić się do wzrostu skuteczności w pozyskiwaniu adresów e-mail.

Efekt?

Finalnie uzyskaliśmy wzrost na poziomie 53% w stosunku do całej posiadanej bazy.

Działania zostały wdrożone w lipcu 2019, a badanie prowadzone było do końca października 2019 roku.

skuteczne budowanie bazy e-mail w sklepie internetowym e-commerce

8. Wzrost współczynnika konwersji w sklepie z branży olejowej.

W omawianym sklepie zarekomendowaliśmy wdrożenie narzędzia do Marketing Automation. Dzięki działaniom optymalizacyjnym, uruchomieniu dedykowanych kampanii, rozpoczęciu pozyskiwania adresów e-mail i rozbudowie bazy, w pierwsze 3 miesiące zwiększyliśmy konwersję o 21%.

Analizowany okres obejmował czas od 01.07.2019 do 17.10.2019 oraz ten sam zakres czasowy w roku poprzednim. Tzw. analizy rok do roku pozwalają nam wykluczyć wpływ sezonowości na wyniki sprzedaży, a dzięki temu pokazać realne wzrosty:

zwiększenie współczynnika konwersji e-commerce w sklepie internetowym z branży olejowej

9. Wzrost otwieralności wiadomości e-mail oraz wzrost ich klikalności w sklepie producenta kosmetyków.

W ramach prac nad strategią Marketing Automation u Klienta, postanowiliśmy sprawdzić, jaki wpływ na skuteczność kampanii o nazwie „Przeglądany produkt” ma czas wysyłki e-maili. Maile kierowane były do użytkowników, którzy przeglądnęli konkretny produkt, po czym opuścili sklep bez dodania go do koszyka.

Analizie poddany został współczynnik otwieralności oraz klikalności maili w zależności od czasu ich wysyłki.

Kampanie testowe realizowaliśmy w następujących odstępach czasowych:

Wariant A (BAZOWY) – wysyłka wiadomości po 4 godzinach od zdarzenia:
– współczynnik otwieralności: 36,1%
– współczynnik klikalności: 5,6%

Wariant B – wysyłka wiadomości po 2 godzinach od zdarzenia:
– współczynnik otwieralności: 41,7%
– współczynnik klikalności: 0%

Wariant C (ZWYCIĘSKI) – wysyłka wiadomości po 6 godzinach od zdarzenia:
– współczynnik otwieralności: 64,7%
– współczynnik klikalności: 17,6%

Rezultat?

Niemal 80%-owy wzrost otwieralności maili i ponad 214%-owy wzrost ich klikalności (w stosunku do bazowej wersji A, która była naszym punktem wyjścia).

wzrost otwieralności (open rate) oraz klikalności (click rate) wiadomości e-mail e-commerce

10. Wzrost średniego przychodu z odbiorcy wiadomości o kolejne 50% w sklepie Badura.

W okresie pierwszych 6 miesięcy naszej współpracy, poprzez opracowanie dopasowanej do Klienta strategii działań, podnieśliśmy średnią wartość przychodu z odbiorcy wiadomości o 139%.

Nie poprzestaliśmy jednak na zadowoleniu się tym wynikiem i w dalszym ciągu realizowaliśmy plan oraz pracowaliśmy nad określonymi celami.

W wyniku tego w kolejnym roku współpracy, w okresie października 2018 do października 2019 wspomniana średnia wartość wzrosła o kolejne 50%.

Skupiliśmy się na niskopoziomowej segmentacji oraz maksymalnym personalizowaniu i dopasowywaniu wiadomości do obecnego etapu zakupowego odbiorców, co pozwoliło nam jeszcze bardziej zwiększyć średni przychód z klienta.

Podsumowanie

Tak prezentują się nasze Top 10 zwycięstw 2019 roku. Jest ich więcej, jednak nie wszystkimi możemy się publicznie pochwalić ze względu na umowy o zachowaniu poufności.

Jesteśmy przekonani, że rok 2020 przyniesie jeszcze więcej zwycięstw i obiecujemy najważniejsze z nich opisywać szerzej w postaci studiów przypadku – tak, abyś mógł czerpać z naszej pracy inspiracje do poprawy swojego e-biznesu.

A teraz kolej na Ciebie – podziel się w komentarzach, z jakich wyników za ostatni rok jesteś najbardziej dumny!

P.S. Jeśli chcesz z nami wypracować wzrosty podobne do wspomnianych powyżej, sprawdź, czy aktualnie przyjmujemy nowych klientów.

komentarze 4

  1. Tomasz Oleksy 23 stycznia, 2020
    • Paweł Regiec 24 stycznia, 2020
  2. Wera 27 stycznia, 2020

Zostaw komentarz