Linijka Wittgensteina, czyli czy Google Analytics poprawnie zlicza Twoje dane ecommerce?

Czasem wypowiedź mówi więcej o jej autorze niż o przedmiocie, o którym autor się wypowiada.

Na pewno nie raz się z tym spotkałeś: ktoś wypowiada się na temat, o którym nie ma głębszego pojęcia i tym samym tylko ujawnia swoją niekompetencję.

Zjawisko to ma nawet wdzięczną nazwę: Linijka Wittgensteina.

“Jeśli nie masz pewności co do dokładności linijki, za pomocą której mierzysz stół, równie dobrze możesz użyć stołu do zmierzenia linijki.”

Im mniej wierzysz w dokładność linijki, tym więcej informacji uzyskasz na temat linijki, a mniej na temat stołu.

Tak samo jest z Google Analytics.

W tym wideo opowiadam o tym, czym jest Linijka Wittgensteina oraz jak ma się do poprawności danych, które widzisz w Google Analytics.

Z wideo dowiesz się:

  • Czym jest Linijka Wittgensteina i gdzie możesz mieć z nią do czynienia?
  • Dlaczego poprawność danych w Google Analytics ma ogromne znaczenie dla każdego właściciela sklepu internetowego?
  • Jak zweryfikować, czy Twoje dane o transakcjach ecommerce są poprawne?
  • Co zrobić, jeśli dane nie są w pełni precyzyjne?

Jeśli nie masz pewności, że Twoje dane w Google Analytics są poprawne i oddają stan rzeczywisty – to wideo jest dla Ciebie.

Link do arkusza sprawdzania poprawności danych w Google Analytics (Universal Analytics): https://docs.google.com/spreadsheets/d/1ToJi_1qW-_e-Hhk9woIjOisKIyPBlP2UUMecYzESOgs/edit#gid=535990541

Zostaw komentarz