Przełom roku to czas podsumowań i planowania strategii na kolejne 12 miesięcy. Rok 2019 był dla nas rokiem bardzo udanym. Był rokiem, w którym powiększyliśmy zespół o 50%, dzięki czemu byliśmy w stanie przyjąć nowych Klientów i udzielić naszego pełnego wsparcia w realizacji ich celów biznesowych.
Przygotowaliśmy zestawienie 10-ciu ciekawych zwycięstw i przykładów sklepów, którym pomogliśmy podnieść kluczowe wskaźniki e-commerce. Dzielimy się nimi z Wami w pełnym przekonaniu, że zainspirują Was do ciągłych testów i wdrażania efektywnych zmian w Waszych e-sklepach.
1. Ponad dwukrotny wzrost sprzedaży dzięki optymalizacji formularzy dla sklepu z branży ezoterycznej.
Dzięki przebudowaniu strategii pozyskiwania adresów e-mail od osób odwiedzających sklep internetowy, znacznie przyspieszyliśmy poszerzanie bazy potencjalnych klientów, a w konsekwencji uzyskaliśmy następujące wyniki:
- wzrost sprzedaży o 207%
- wzrost liczby zamówień o 136%
- wzrost średniej wartości koszyka o 31%.
Prezentowane poniżej wykresy kołowe przedstawiają wyniki kampanii przed modyfikacjami w okresie 01.08.2019 – 31.08.2019 oraz po wprowadzeniu modyfikacji w okresie 01.09.2019 – 30.09.2019.
2. Wzrost współczynnika konwersji o 57% w sklepie OLALAKIDS.
Kluczowym elementem naszej strategii było skonfigurowanie oraz uruchomienie w sklepie badań jakościowych, które pozwoliły nam lepiej zrozumieć użytkowników poruszających się w obrębie strony (jest to najlepsza grupa docelowa, którą można poddać takiemu badaniu).
Na podstawie zebranych danych przedstawiliśmy rekomendacje, których wdrożenie spowodowało imponujący wzrost konwersji o 57%. Zmiany zostały wprowadzone w marcu 2019 roku.
Poniżej przedstawiamy wykres obrazujący wzrost konwersji w sklepie.
3. Wzrost sprzedaży o 51% w trzy miesiące po rozpoczęciu współpracy ze sklepem NAOKO-STORE.
Kolejnym zwycięstwem jest przykład, który opisaliśmy szerzej w formie studium przypadku: Zobacz, jak w 3 miesiące Naoko Store zwiększyło sprzedaż o ponad 50% dzięki współpracy z eStrategie.pl.
Plan działania, jaki przyjęliśmy w ramach rozwoju Marketing Automation, zakładał:
- Maksymalne wykorzystanie potencjału narzędzia do Marketing Automation (w tym przypadku Edrone).
- Opracowanie spójnego layoutu wiadomości.
- Uruchomienie badań jakościowych (ankietowanie użytkowników).
- Analizę konkurencji.
Efekt?
Wzrost sprzedaży o 51% w zaledwie 3 miesiące.
4. Wzrost współczynnika konwersji o 44% w sklepie NAOKO-STORE.
Dzięki działaniom przedstawionym w punkcie poprzednim, w czasie trzech miesięcy od rozpoczęcia współpracy, konwersja sklepu NAOKO-STORE wzrosła o 44%. Chcąc wykluczyć sezonowość, postanowiliśmy spojrzeć na konwersję w dłuższej perspektywie czasu. Okazało się, że rok temu o tej samej porze trend był zupełnie odwrotny:
5. Wzrost skuteczności w pozyskiwaniu adresów e-mail w sklepie sprzedającym waporyzatory.
Nasze prace polegały na przeprowadzeniu analizy, zaplanowaniu i wdrożeniu zmian, które miały przyczynić się do efektywnego budowania i znacznego powiększenia bazy adresów e-mail.
Początkowo uzyskaliśmy wzrost na poziomie 141% w pierwszych 3 miesiącach, jednak w kolejnych miesiącach jeszcze zwielokrotniliśmy wyniki. Jeśli jesteś głodny zwycięstw, optymalizacja nigdy się nie kończy.
Prace i testy prowadziliśmy w okresie między listopadem 2018 oraz kwietniem 2019. Poniżej przedstawiamy wykres obrazujący skuteczność wprowadzonych zmian.
6. Wzrost współczynnika konwersji o 66% w sklepie WOLINIUSZ.
Pierwszym krokiem, jaki wykonaliśmy w kierunku optymalizacji konwersji, było przejście na najlepiej dopasowane do wymagań Klienta narzędzie do Marketing Automation.
W marcu 2019, po zintegrowaniu platformy sklepu z nowym narzędziem oraz skonfigurowaniu i uruchomieniu pierwszych kampanii, odnotowaliśmy wzrost konwersji. W okresie między marcem a majem wskaźnik konwersji wzrósł aż o 66%.
7. Wzrost skuteczności w pozyskiwaniu adresów e-mail w sklepie WOLINIUSZ.
Nasze prace polegały na rozpoznaniu możliwości, wyborze rozwiązań oraz wdrożeniu działań, które miały przyczynić się do wzrostu skuteczności w pozyskiwaniu adresów e-mail.
Efekt?
Finalnie uzyskaliśmy wzrost na poziomie 53% w stosunku do całej posiadanej bazy.
Działania zostały wdrożone w lipcu 2019, a badanie prowadzone było do końca października 2019 roku.
8. Wzrost współczynnika konwersji w sklepie z branży olejowej.
W omawianym sklepie zarekomendowaliśmy wdrożenie narzędzia do Marketing Automation. Dzięki działaniom optymalizacyjnym, uruchomieniu dedykowanych kampanii, rozpoczęciu pozyskiwania adresów e-mail i rozbudowie bazy, w pierwsze 3 miesiące zwiększyliśmy konwersję o 21%.
Analizowany okres obejmował czas od 01.07.2019 do 17.10.2019 oraz ten sam zakres czasowy w roku poprzednim. Tzw. analizy rok do roku pozwalają nam wykluczyć wpływ sezonowości na wyniki sprzedaży, a dzięki temu pokazać realne wzrosty:
9. Wzrost otwieralności wiadomości e-mail oraz wzrost ich klikalności w sklepie producenta kosmetyków.
W ramach prac nad strategią Marketing Automation u Klienta, postanowiliśmy sprawdzić, jaki wpływ na skuteczność kampanii o nazwie „Przeglądany produkt” ma czas wysyłki e-maili. Maile kierowane były do użytkowników, którzy przeglądnęli konkretny produkt, po czym opuścili sklep bez dodania go do koszyka.
Analizie poddany został współczynnik otwieralności oraz klikalności maili w zależności od czasu ich wysyłki.
Kampanie testowe realizowaliśmy w następujących odstępach czasowych:
Wariant A (BAZOWY) – wysyłka wiadomości po 4 godzinach od zdarzenia:
– współczynnik otwieralności: 36,1%
– współczynnik klikalności: 5,6%
Wariant B – wysyłka wiadomości po 2 godzinach od zdarzenia:
– współczynnik otwieralności: 41,7%
– współczynnik klikalności: 0%
Wariant C (ZWYCIĘSKI) – wysyłka wiadomości po 6 godzinach od zdarzenia:
– współczynnik otwieralności: 64,7%
– współczynnik klikalności: 17,6%
Rezultat?
Niemal 80%-owy wzrost otwieralności maili i ponad 214%-owy wzrost ich klikalności (w stosunku do bazowej wersji A, która była naszym punktem wyjścia).
10. Wzrost średniego przychodu z odbiorcy wiadomości o kolejne 50% w sklepie Badura.
W okresie pierwszych 6 miesięcy naszej współpracy, poprzez opracowanie dopasowanej do Klienta strategii działań, podnieśliśmy średnią wartość przychodu z odbiorcy wiadomości o 139%.
Nie poprzestaliśmy jednak na zadowoleniu się tym wynikiem i w dalszym ciągu realizowaliśmy plan oraz pracowaliśmy nad określonymi celami.
W wyniku tego w kolejnym roku współpracy, w okresie października 2018 do października 2019 wspomniana średnia wartość wzrosła o kolejne 50%.
Skupiliśmy się na niskopoziomowej segmentacji oraz maksymalnym personalizowaniu i dopasowywaniu wiadomości do obecnego etapu zakupowego odbiorców, co pozwoliło nam jeszcze bardziej zwiększyć średni przychód z klienta.
Podsumowanie
Tak prezentują się nasze Top 10 zwycięstw 2019 roku. Jest ich więcej, jednak nie wszystkimi możemy się publicznie pochwalić ze względu na umowy o zachowaniu poufności.
Jesteśmy przekonani, że rok 2020 przyniesie jeszcze więcej zwycięstw i obiecujemy najważniejsze z nich opisywać szerzej w postaci studiów przypadku – tak, abyś mógł czerpać z naszej pracy inspiracje do poprawy swojego e-biznesu.
A teraz kolej na Ciebie – podziel się w komentarzach, z jakich wyników za ostatni rok jesteś najbardziej dumny!
P.S. Jeśli chcesz z nami wypracować wzrosty podobne do wspomnianych powyżej, sprawdź, czy aktualnie przyjmujemy nowych klientów.
Gratulacje, efekty pracy i cyferki mówią same za siebie. Chętnie zobaczyłbym podobne zestawienie sucesów pomijające systemy automation (typu Edrone) bazujące na motywacji klienta ceną.
Dziękujemy. Wykonujemy także badania i A/B testy badające wpływ zmiany cen na konwersję, więc zapewne kiedyś opublikujemy case study z tej tematyki.
Byliśmy z Państwem w kontakcie. Nie mamy sklepu, za to, mamy blog, ale chętnie czytałabym nt jaki sklep założyć (na jakiej bazie) pod kontem łatwości w zarządzaniu oraz SEO. Może kiedyś będziemy mieli sklep dla naszych gotowych produktów.
Dziękujemy za sugestię odnośnie nowych tematów na blogu.